Despre team building – învăţăm sau ne distrăm?

Ideea si scopul

Ideea şi scopul unui team building este să-i faci pe oameni să înţeleagă că sunt dependenţi de ceilalţi şi că trebuie să dea ce au mai bun, iar astfel le poţi descoperi potenţialul.

Aceasta nevoie a aparut si ca urmare a unor fenomene ce se manifesta pregnant in mediul de afaceri contemporan:
1. Natura sarcinilor – activitatile companiilor nu se mai bazeaza pe sarcini simple, repetitive, unde indivizii (si nu echipele) exceleaza. Pentru realitatile existente, echipele sunt proiectate astfel incat sa gestioneze activitatile si procesele complexe, ce necesita generarea de solutii multiple, efort combinat, expertiza in multiple domenii profesionale etc.;
2. Calitatea deciziilor – prin diversitatea personalitatilor membrilor ce o compun, o echipa poate genera mai multe idei decat orice membru luat separat astfel incat decizia (alegerea uneia dintre solutiile optimale identificate) se va lua dintr-un spectru mult mai larg de posibile solutii;
3. Asumarea riscurilor – nu cred ca exista dubii asupra faptului ca echipa genereaza o puternica stare de siguranta in randul membrilor sai. Astfel, afinitatea fata de risc (calculat) ce caracterizeaza o echipa este mult mai mare decat cea demonstrata de indivizi. Prin urmare, companiile, nevoite sa fructifice oportunitatile ce apar pe piata, mizeaza pe comportament de echipa in detrimentul supra-responsabilizarii indivizilor;
4. Motivarea – n-am intalnit nici o firma care, macar la nivel declarativ, sa nu promoveze o politica de “motivarea angajatilor”. In acest sens, este bine stiut faptul ca un mediu socio-profesional armonios reprezinta un factor motivational puternic pentru majoritatea oamenilor (fiinte sociale, de altfel). Asadar, existenta echipei influenteaza intr-un mod pozitiv moralul indivizii ce-o compun, determinandu-i sa performeze mai eficient;
5. Nevoia de dezvoltare/invatare – avand in vedere ca in fiecare echipa se manifesta o “concurenta” benefica intre membrii acesteia (ca urmare a nevoii individuale de sporire a rolului, statului si imaginii personale) e de asteptat ca fiecare membru sa urmareasca dezvoltarea personala. De asemenea, comunicarea (absolut necesara) la nivelul echipei creste posibilitatile de transfer de cunostinte intre membrii ei, astfel incat acestia invata atat din exterior cat si unii de la altii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *